Strategische omzetgroei

Door de unieke aanpak van Beau Gastreau werkt je team al binnen één maand gastvrijer, verkopen ze meer door betere upsell en cross sell technieken en verbeteren ze direct de gastbeleving. Hierdoor realiseer je onder andere een omzetgroei van wel 2-5%, met blijvende impact op je zaak!

 

 

Structurele problemen

Je hebt het gevoel dat jouw bediening reeds optimaal presteert en als er al trainingen worden gegeven, dan wordt dat intern wel ingevuld door ervaren horecakrachten. Daarnaast heb je helemaal geen tijd om dit fatsoenlijk op te pakken en al helemaal geen zin om jouw personeel te monitoren hierin en de kwaliteit te waarborgen. Ten slotte ben je sceptisch of die trainingen wel het gewenste effect opleveren en je bent bang dat de baten niet opwegen tegen de kosten. Klinkt dit herkenbaar? Lees dan vooral verder!

 

 

Effectieve oplossing

Wij bij Beau Gastreau pakken bovenstaande knelpunten aan. We beginnen hierin met een nulmeting aan de hand van een mysteryvisit, om jou zodoende te laten inzien hoe jouw team nu daadwerkelijk presteert als het gaat om gastbeleving en actieve verkoop. En niet op basis van een gevoel, maar op basis van gemeten gegevens. Je krijgt precies inzichtelijk welke aspecten binnen jouw zaak nog voor verbetering vatbaar zijn.

Dan focussen we op hoe we deze zaken gaan verbeteren en hier hanteren wij een persoonlijke en interactieve gastvrijheid en verkooptraining van 2 uur voor die gebruikmaakt van een unieke invalshoek op basis van neuromarketing en consumentenpsychologie. Deze training geven wij, zodat wij jou in de eerste plaats kunnen ontlasten en je meer tijd overhoudt voor andere zaken. Daarnaast heb jij door onze aanpak meer zekerheid dat het maximale uit jouw gasten wordt gehaald.

Ten slotte gaan we aan de slag met het toetsen en waarborgen van de kwaliteit van jouw personeel, zodat jij meer gerustgesteld wordt en meer vertrouwen krijgt in jouw personeel en dus ook steeds meer zaken uit handen kunt geven. Deze toetsing en waarborging gebeurt aan de hand van mysteryvisits en het analyseren van cijfers als omzet, afzet en aantal gasten.

 

⭐⭐⭐⭐⭐  -  "Ik ben zeer positief over de training. Ondanks dat ik al 25 jaar in de horeca werkzaam ben,

vond ik het erg interessant en heb er ook veel van geleerd" - Meneer van Eijck, Oisterwijk

 

 

Dit zijn de resultaten die je mag verwachten van ons:

  • Vakbekwamer personeel, waardoor jij je minder zorgen hoeft te maken hoe jouw team presteert
  • Strategische omzetgroei, waardoor jij minder sceptisch bent over de kostprijs en het te behalen rendement

  • Je krijgt simpele maar effectieve adviezen over je menukaart, waardoor je direct extra omzet gaat genereren
  • Hogere gastbeleving, waardoor jij je minder druk hoeft te maken over jullie imago en de herhaalbezoeken

  • Consistente waarborging van kwaliteit van jouw personeel, waardoor jij meer vertrouwen voelt richting personeel

 

Praktische zaken

  1. Startpunt: na de mysteryvisit krijg je een gedetailleerd rapport met concrete inzichten in hoe jouw personeel presteert op het gebied van gastvrijheid, upsell- en cross-sell-technieken en gastbeleving. Dit geeft je exact aan welke punten verbeterd kunnen worden.
  2. Binnen 2 weken: horecatraining op locatie (2 uur)
    Jouw personeel krijgt een persoonlijke en interactieve gastvrijheid en verkooptraining op basis van neuromarketing en consumentenpsychologie. Je team leert direct toepasbare technieken om gastvrijheid te verbeteren en actief upsell en cross-sell toe te passen, wat direct leidt tot hogere omzet per gast.
  3. Follow-up: maandelijks een mysteryvisit (11 in totaal) om te controleren of de nieuwe technieken en inzichten worden toegepast.
    Je ziet meteen welke verbeteringen effect hebben gehad en waar nog bijsturing nodig is om consistente kwaliteit te garanderen.
  4. Gedurende het jaar: Extra advies en ondersteuning
    Wat krijg je?
    - Advies over menukaartoptimalisatie (vormgeving, kleurgebruik, prijsstrategie, etc.).
    - Tips voor omzetverhoging (bijvoorbeeld via krijtborden of andere creatieve verkoopmethodes).
    - Toegang tot ondersteuning bij vragen of dilemma’s via direct contact.
  5. Na 1 jaar: Evaluatie en cijfers
    We evalueren het afgelopen jaar samen. Ik analyseer de behaalde cijfers, zoals de gemiddelde besteding per gast en omzetgroei, en bespreek de resultaten. Je hebt een helder overzicht van de impact van de samenwerking en duidelijke stappen voor verdere groei.

 

 

Prijs

  • Tailor made lidmaatschap voor een jaar:  150 per maand

 

 

Scepsis weerleggen

Je denkt in eerste instantie misschien: 'pfff weer een extra uitgave', maar de rendementen kunnen ver reiken. Stel je bedient elke dag 50 gasten en zij geven elk € 1,- extra uit doordat jouw personeel consistent beter weet te verkopen aan tafel. Na 3 dagen heb je de maandelijkse kosten er al uit. Moet je nagaan wat je in een hele maand aan extra omzet kunt realiseren. Daar komt nog een voordeel bij dat je niet direct ziet: herhaalbezoeken en positieve mond-tot-mondreclame.

 

⭐⭐⭐⭐  -  "Duidelijke uitleg, veel kennis en fijne interactie. Uitleg gebeurt ook met veel praktische voorbeelden" - 'T Slot, Waalwijk

 

Even voorstellen

Iedere horecazaak heeft een bar, een menukaart en een kassa. Maar wat maakt nu écht het verschil tussen "lekker gegeten" en "dát vergeet ik nooit meer?" Dat is precies wat mij al meer dan 15 jaar bezighoudt - van een cocktailbar in Melbourne tot haute cuisine bij de Librije in Zwolle. Van speciaal bier café in mijn geboorteplaats Moergestel tot laagdrempelige restaurants in de omgeving Tilburg. 

Hoi, ik ben Sander (41 jaar alweer - waar is de tijd gebleven). En ik geloof dat gastvrijheid een gevoel is dat je met jouw horecateam wel degelijk kunt creëren. Momenten van echte aandacht. Een glimlach die oprecht is. Een sfeer die blijft hangen. Te vaak zie ik horeca verworden tot een serie zakelijke transacties. Terwijl het juist gaat om het overdragen van een bepaald gevoel. Horeca en gastvrijheid draait om emoties mensen! Daarom ben ik Beau Gastreau begonnen: om het vak weer op te tillen - terug naar de essentie. Naar beleving. Naar herinneringen die blijven plakken.

Want mijn horeca-hart klopt niet voor efficiëntie, maar voor magie aan tafel.

 

Voor wie

In principe is mijn aanbod het meest geschikt voor horecazaken met minimaal 15.000 gasten per jaar. Hoe meer gasten per jaar, hoe lucratiever de rendementen zullen zijn. Klanten van mij bestaan uit koffie/lunchzaken, brasserieën/bistro's, horecaketens, hotels, horeca op vakantieparken/pretparken/dierentuinen, strandtenten. 

 

 

Waarom nu en niet morgen?

Als jij meer tijd over wil houden voor andere zaken, jij consistent het optimale uit zowel jouw personeel en jouw gasten wil halen en jij een unieke, vernieuwende en effectieve aanpak qua gastvrijheid & verkoop wil toepassen met direct resultaat van 2-5% extra omzet, dan begin je hier liever vandaag dan morgen mee. Lijkt mij een no-brainer!

 

⭐ - "Heel erg leerzaam met voorbeelden waar ikzelf nog niet aan had gedacht. Met motivatie om bijverkoop te stimuleren. Ik kon de aandacht er goed bij houden, omdat het interessant was" - Anne & Max, Tilburg